søndag 11. november 2012

RUGEDAGER & SYMPTOMER PÅ GRAVIDITET :)

OBS-skrevet i 2010
Hei!

Husk at vi alle er forskjellig og at dette var slik det var for meg. Du kan faktisk være gravid uten å merke noe som helst...

Rugedag = dagen etter innsetting av egget.

Innsettingsdagen: Slappet jeg av på sofaen hele dagen.

Høne

















Rugedag 1:
Jeg har litt problemer med å gå vanlig pga. smerter/ubehag nederst i magen og i tillegg er hele magen super oppblåst (ser høygravid ut..hi,hi). 

Rugedag 2:
Fryser veldig på kvelden. Har jakke på meg inne!!! Jeg er redd for å bli syk, men tror det kommer av hormonene.

Rugedag 3:
Når jeg ligger  i sengen så må jeg strekke meg så mye om morgenen og da føles det som "kramper" (varer i toppen 2 sekunder) /ristinger i magen? Klarer ikke å unngå å må strekke meg. Helt merkelig. Om natten våkner jeg av at jeg snur meg og "spenner" magen. Våknet en gang og følte skikkelige stikkninger på venstre side slik jeg gjorde når jeg var gravid sist. Festemerter??? Håper,håper.....
Jeg fryser mye og er til vanlig veldig varm av meg.
Føler meg ellers helt frisk.

Rugedag 4:
Kroppen er skikkelig i ulage. Jeg har ubehag i korsryggen og har hatt litt stikkninger i magen, ømme pupper, kjempe trett, kvalm i hele dag. I tillegg følte jeg spesielt en gang på høyre side a`la festesmerter som jeg hadde med junior. Jeg begynner å få vondt i halsen og tett i nesen.

Klarte ikke å la være.....tok en test i dag. Det var ikke morgenurin og jeg hadde nesten akkurat vært på do. På testen sto det "ikke gravid"....men klarer heldigvis å være realist å innse at det skal vel godt gjøres at den slår ut fjerde dagen etter innsetting.... Tips! ikke test på 4. rugedag......hi,hi

Håper,håper,håper,håper, håper!!!!! 

Jeg må tenke positivt!!!!!!!!!!

Rugedag 5:
Ikke noe nytt.

Rugedag 6:
Jeg har så kjempesterke smerter i korsryggen at jeg måtte legge meg ned på sofaen.

Rugedag 7:
Føler at frontpartiet vokser :) Det prikker og jeg får en tyngdefornemmelse. Jeg tror at det er pga hormonene.
Merker at jeg er mer observant på lukter. Var på konsert i dag med Jahn Teigen og tårene trillet flere ganger...hvis jeg ikke er gravid nå så skjønner jeg ikke noe :) 

Rugedag 8:
UTROLIG,men sant......

Har akkurat tatt en test (klarte ikke å vente)..... og den var kjempesvak positiv :)

Våger ikke helt å tro på det...men jeg håper instendig om at det stemmer.  Jeg har fått større frontparti :) og endel ubehag i korsryggen......

Krysser fingrene !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg hadde forresten en helt merkelig drøm i natt... jeg var på fest og så sa noen til meg at jeg måtte ta ut kråkeegget og sette inn måseegget...... :) Noen som er flinke til å tyde drømmer...hi,hi
Har hatt  bittelitt lyse,lyse rosa crione..

Rugedag 9:
Tok test på morgenurinen. Kjempesvak positiv. På en måte føler jeg at mensen kan være rett om hjørnet, men samtidig ikke. Holder på å bli småkokko....

Rugedag10:
Jeg våger ikke helt å tro på at jeg er gravid enda. Har bestemt meg for å ikke ta noen ny test før jeg får svaret fra Riksen på bl.p som jeg skal ta på tirsdag (RD 12).
Føler meg i fin form. Er litt småkvalm utover dagen, men ellers merker jeg lite bortsett fra litt "småstikk" nederst i magen på begge sider og så har jeg endel leamus i venstre lyske. Har hatt mange syke drømmer.....

Rugedag 11:
Spent. Prøver å forberede meg på at jeg kan få beskjed om at jeg er gravid og at jeg ikke er gravid.  Føler meg egentlig helt sikker på at jeg er gravid, men blir så forvirret pga alle hormonene. Er endel kvalm.

Rugedag 12: 
Blodprøven jeg tok på rikshospitalet var POSITIV!!!!!!!!!

JIPPI;JIPPI;JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endelig kan jeg si: Jeg er gravid :)

Har akkurat fått svar på blodprøven min og hadde i dag på Rugedag 12 en HCG på 139 noe sykepleieren sa var en flott prøve. Skal på UL 8.april for å se om alt står bra til og om det evt. er en eller to.  Er så glad!!!!!!!!!!!

Krysser fingrene får at bebisen/bebisene klamrer seg fast til november!


Hvis du ønsker å bli gravid ønsker jeg deg lykke til!!!!!!!!!!!!! Hold meg oppdatert :)
Hvis du har noen spørsmål om ivf som du tror jeg kan svare på, så er det bare å spørre meg!

Hvis du vil følge meg videre -trykk gjerne på høyre side :)

Lykke til!!!

klem Helene :)

2 kommentarer:

  1. Hei igjen! Så koselig at du setter pris på tilbakemeldingene fra dine lesere, og at du legger ut aktuelle tidligere innlegg.
    Jeg har et par spørsmål vedr ivf: Hvor lang tid tok det fra søknaden var sendt til du startet behandlingen? Måtte dere ta kromosomprøver før oppstart og hvorfor ønsket riksen å sette inn to egg? Vi har veldig lyst til å sette inn to egg(jeg er 35 år og vi har ingen barn fra før), så håper riksen går med på det:-) Selvfølgelig ingen garanti for at det blir tvillinger lell, men gud så koselig det hadde vært!!!!
    Takker for svar, og ønsker deg en fin søndag:-)

    SvarSlett
  2. Hei :)

    Hvis du sender meg din mailadresse til helenehare81@hotmail.com skal jeg svare deg!

    Klem!

    SvarSlett